Veronica Aderö, Kostvägen
Blogg om mat, träning och livet. Inspiration, kostrådgivning,föreläsningar, kurser...

2018 > 07

I mitten av sommaren påbörjade jag ett 5:2-projekt. Eller 6:1-projekt.
Att 1-2 dagar per vecka alltså äta 500 kalorier. Jag har testat det en månad förut och då var det värsta att jag frös så mycket. Nu påbörjades därför detta mitt i heta sommaren :). Jag återkommer om med mer detaljer!

Jag vill att dagarna ska vara enkla så jag äter ungefär samma sak varje ”2-dag”. Antingen en äggröra eller så en fröknäcke-macka med en burk makrill i tomatsås är mitt huvudmål.
Idag blev det äggröra.

Läs hela inlägget »

På förmiddagen kom regn och åska här! ( Är nog första gången någonsin jag längtat efter regn i Sverige ...). När det är så varmt som det har varit länge här nu så har jag kört en del med ”lätta frukostar”, dvs yoghurt, bär, kokt ägg osv. Under vintern blir det mer äggröra.

Idag rysk yoghurt med granola och chia-knäcke med bregott, ägg och majonnäs. Kaffe såklart ;)

Läs hela inlägget »

En varm sommar i Sverige i år!

Min ”vanliga” LCHF-sommar brukar vara grillat protein (fläskkarre, entrecote, fisk, kyckling t ex) och sallad eller grönsaker i ugn.
Nu är det grillförbud och för varmt inne för att ha på ugben... Räddningen är en god sallad. Här en greksisk sallad med rödlök, tomat, oliver och fetaost. Gott att äta ”ensamt” eller om man vill steka något kött till.
En god olovolja, salt och peppar och MUMS!

Vad äter ni i värmen?

Läs hela inlägget »

Nyheter & Information

Instagram & Facebook
Jag finns också på Facebook (Kostvägen) och Instagram (kostvag
enveronica)!

Kontakt: info@kostvagen.se

Roligt att du hittat till min blogg!

Jag är Cert.Kostrådgivare inom lågkolhydratkost LCHF/Paleo och erbjuder förutom bloggen olika former av kostrådgivning, kurser och föreläsningar.

Jag tycker om god mat med naturliga råvaror, men vill också gärna ha enkla lösningar i matlagningen som inte tar för lång tid eftersom vardagen ofta kan kännas stressig. 

Jag bor med 6-åring,  katter (2 bengaler) i Hammarby Sjöstad i södra Stockholm.

Jag har ätit lågkolhydratkost i mer än 11 år och har tack vare detta gått ner nästan 25 kg i vikt och uppnått ökad hälsa på olika sätt.
Jag är jätteglad för alla era mejl och kommentarer och försöker besvara dem alla.

Kontakta Veronica:

info@kostvagen.se


Laddar innehåll...
Friskfaktorer. Motsats till det som gör oss till sjuka riskgrupper: Du äter mängder med föda under ett liv. Att tro att det inte spelar någon roll vad det är för något du stoppar i dig är extremt naivt. Vi måste tanka bilen (oss) med rätt bränsle. Och sen måste det fungera i vardagen. Här är ett toppexempel på en sådan kombination. Färdiggrillad kyckling med smörstekt grönkål, paprika (ekologisk) samt en chilimajonnäs av bra kvalitet. Bra med protein, fett och massor av vitamin C. 😋
Kycklinglårfilé i currysås med nudlar @cleaneating.se 😋
God morgon! Zink, D-vitamin och Omega 3. Det goda till är havrelatte, kokosghurt med granola @cleaneating.se, torkade jordgubbar och en äggsmörgås med glutenfritt gott bröd från @dacarla.se

Tips på bra länkar:

Statcounter