Veronica Aderö, Kostvägen
Blogg om mat och livet. Inspiration, kostrådgivning,föreläsningar, kurser...

2016 > 01

Vi som ätit LCHF i några år har provat alla brödrecept som finns... För vi vill inte vara utan brödet. För att det är så praktiskt. För att lägga pålägget på.
Dessa frallor från Åse på www.56kilo.se ÄR de bästa enligt mig. Ni kan sluta testa- allt blir mer eller mindre omelett ;)
(Sök efter frall-receptet här på sidan eller hitta det hos Åse)

Läs hela inlägget »

Middagarna med 2-åringen är alltid spännande... Ibland säger han bara "färdig mamma" utan att ens ha smakat på maten. Ibland äter han typ en vuxen-portion. Och han älskar korv...
Detta gick också hem. Curry & chilikryddad kyckling med guacamole och morot ocb paprika till det. Favoritgrönsakerna.
Jaja, i alla fall en enkel och färgglad maträtt! :)

Läs hela inlägget »

Något av det viktigaste i en sund kosthållning är att kunna hitta bra snabb-alternativ. Här är ett. I Hemköps deli köps varmrökt lax och skagenröra. Ägget kom hemifrån :) Ägget ersätts med fördel av en avokado.
En annan bra variant (och billig!) är att i Delin köpa en kycklingklubba, och till detta lite coleslaw, en ostbit eller (igen) en avokado.

Läs hela inlägget »

Tjooohooo, nu är det ju januari! Och då dyker det alltid upp många nya läsare som är peppade och taggade inför ett nytt hälsosammare år! Och mina blogg-kollegor plockar fram gamla inlägg och påminner och uppdaterar. För ibland glömmer man som bloggare att det ibland dyker upp helt nya läsare som knappt vet något om LCHF, som vill ha tips och inspiration, utan man kör på i gamla hjulspår.

Här kommer mina bästa tips för att lägga om till något hälsosammare och sundare, och kanske smalare:

1. Ta en dag i taget. Tänk inte att du "aldrig mer" ska äta det eller det utan tänk att du inte gör det idag.
2. Vissa dagar suger, ta dig igenom dessa- det blir bättre!
3. Börja en kostomläggning med en STRIKT LCHF. Ätt kött, fet sås och grönsaker. Tänk inte på sötningsmedel, efterrätter osv. Ta det eventuellt senare. Men inte idag.
4. Gör gärna förändringen i grupp eller tillsammans med någon- då kan man peppa och stötta varandra.

Sen vet jag ju att många gravida hamnar på denna blogg också vilket är kul!

HÄR kan ni läsa om min graviditet och kost.

Om ni bor i Stockholm och dess närhet och vill gå på restaurang med barnvagn, så har jag en del sådana tips också HÄR.

Och sen när eran bebis börjar äta mat så kan ni läsa mer om vilken typ av mat jag började med HÄR

Nog om barn. Om du vill viktminska och komma igång så har jag en del före & efterbilder HÄR. Det brukar uppskattas.

Vill ni ha mig som stöd, coach så kontaktar ni mig på info@kostvagen. se. Läs mer om det HÄR.

Ses snart igen! :)

Läs hela inlägget »

Ni som har Instagram - följ mig där också för än fler bilder och upodateringar!
Kostvagenveronica
God foetsättning!

Läs hela inlägget »

Nyheter & Information

Kostvägen finns också på Facebook (Kostvägen) och Instagram (kostvagenveronica)!

Kontakt: info@kostvagen.se

Roligt att du hittat till min blogg!

Jag är Lic.Kostrådgivare inom lågkolhydratkost LCHF/Paleo och erbjuder förutom bloggen olika former av kostrådgivning, kurser och föreläsningar.

Jag tycker om god mat med naturliga råvaror, men vill också gärna ha enkla lösningar i matlagningen som inte tar för lång tid eftersom vardagen ofta kan kännas stressig. 

Jag bor med sambo, 5-åring, bonusbarn och katter (2 bengaler) i hus i norra Stockholm.

Jag har ätit lågkolhydratkost i 10 år och har tack vare detta gått ner nästan 25 kg i vikt och uppnått ökad hälsa på olika sätt.
Jag är jätteglad för alla era mejl och kommentarer och försöker besvara dem alla.

Kontakta Veronica:

info@kostvagen.se


Laddar innehåll...
Chillar... #kostvägen #bengal #snöbengal #bengalcat
Frukost! 😀🎉 Eric äter glutenfri havregrynsgröt med äppelmos, finn crisp med ost och skinka och en skål hallon. Jag äter äggröra med bacon och en ”efterrätt” med kokosghurt med granola och hallon. Ser ut att bli en härlig höstdag! 👌🏻
Grönsaksmiddag-grönsaksdag. Min kropp gillar detta upplägg. En dag/veckan när jag enbart äter grönsaker, rotfrukter, bär och frukt. Massor med vitaminer och vila för kroppen att smälta det tyngre proteinet och fettet.

Tips på bra länkar:

Statcounter