Blogg om mat, träning och livet.

Inspiration, kostrådgivning,föreläsningar, kurser...

2015 > 08

Pannkaka-bra snabbmat! Och billigt! Även om jag tycker att själva stekprocessen är väldigt tråkig så är vi fler än tre peroner väljer jag att laga annan mat ;)
Den bästa varianten tycker jag är med ägg, grädde, mandelmjöl och fiberhusk. Bär som tillbehör. Och vispad grädde med en tsk vaniljpulver i- mums!

Läs hela inlägget »

Japp, det är mitt "nya liv"! :) Att från noll anlägga en tomt på 1200 kvm till en oas med gräsmatta, stödmur och växter... Förutom det jobb och Eric 20 månader- fullt ös! :)
Det har blivit en del "KOO" (betyder "korv" om ni inte visste det)för vår del i sommar, det ska erkännas... :) Tur att det kommit många bra sorter med mycket kött i. För övrigt är jag bättre på att följa bloggar än att blogga själv just nu...

Läs hela inlägget »

Nyheter & Information

Instagram:
kostvagenveronica
Facebook:
Kostvägen

Kontakt: info@kostvagen.se

Roligt att du hittat till min blogg!

Jag är Cert.Kostrådgivare inom lågkolhydratkost LCHF/Paleo och erbjuder förutom bloggen olika former av kostrådgivning, kurser och föreläsningar.

Jag tycker om god mat med naturliga råvaror, men vill också ha enkla lösningar i matlagningen som inte tar för lång tid eftersom vardagen ofta kan kännas stressig. 

Jag bor med 7-åring,  katter (2 bengaler) i Hammarby Sjöstad i  Stockholm.

Jag har ätit lågkolhydratkost i mer än 11 år och har tack vare detta gått ner nästan 25 kg i vikt och uppnått ökad hälsa på olika sätt.
Hälsa är en helhet! Alla bitar med stress, relationer, kost behöver vara i balans. 

När hösten är så här fin funkar det ju! 🙏🏻🍂 Idag blev det korta intervaller (30 sek springa och 30 sek PW) runt Sicklasjön. Underbart! ☀️
En produktiv lördag. Granola! 😋 2 dl hackad mandel 1 dl hackade valnötter 1 dl hackade hasselnötter 2 dl solroskärnor 1 dl pumpakärnor 1 dl kokosflingor 1/2 dl hela linfrön 1/2 dl psylliumfrön 1 tsk vaniljpulver 1 msk kakao 1 tsk kardemumma 3 msk kokosfett (med smak eller utan, en smaksak) 1 msk honung (uteslut om du är strikt) 2 påsar frystorkade bär/frukt (jag hade jordgubbar och persika). Smält kokosoljan och rör ihop den med honungen om du använder honung. Blanda ihop allt (utom torkade frukten som tillsätts sist) och fördela på plåt. Rosta allt på 150 grader i ca 20-30 minuter (beroende på ugn, kolla gärna en gång extra så det inte bränns) Låt svalna och förvara i en burk med tätslutande lock.

Tips på bra länkar:

Statcounter