Mot bättre vetande !

Rörelse och träning. Det jag ständigt startar om med. Nystarter om och om och om igen...

Vill man nå en viss vikt gör man det med kosten. Inte alltid enkelt men det gåt.
Vill man bli än mer hälsosam och ge sig själv en fin present när man blir äldre är rörelse och träning den presenten.

”Den som inte som ung har tid att avsätta för träning behöver avsätta tid för sjukdom när den blir gammal”

Kost är vikt och hälsa.
Träning är hälsa. Styrka, kondition, energi. Därför måste man. Även fast man, som jag, inte är- eller någonsin kommer bli- en ”träningsmänniska”.
Man får försöka hitta det som känns ”minst tråkigt”. Eller till och med roligt. Sen gäller (om du är som jag, om du älskar träning kommer det lösa sig ändå) rutiner och planering. Lova dig själv och håll löftet. Lyssna inte på dina egna dåliga ursäkter och undanflykter.

Gör det bara. Tänk inte...

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Ingrid » Mitt viktigaste inlägg någonsin ?:  ”Fint och ömsint skrivet. Livet är ingenting vi kan ta för givet.”

  • Eva » Mini-weekend på Smedens BBQ, Ramnäs:  ”Schenströmska är superfint, varit där på bröllop för några år sedan :). Vi fick ..”

  • Ingrid » En favorit!:  ”Testat, och det är mumsigt gott och lätt att göra. ”

  • kristina » En favorit!:  ”Ska testas, ser väldigt gott ut.”

  • kristina » Gott tillbehör :  ”Det är härligt med lite egenodlat, jag kan rekommendera dej att prova Portlak, e..”

  • Ingrid » Rutiner - Tips för nystart:  ”Empati med oss själv som människor försöker jag leva efter varje dag. Bra att bl..”

  • kristina » Rutiner - Tips för nystart:  ”Jag kan inta annat än att hålla med dig rutiner är jätteviktiga, har faktiskt gå..”

  • Ida » Vitkålsmos...:  ”Kan man använda grekisk yoghurt istället för Philadelphia ost ?”

  • Eva » Varmt, varmt, varmt...:  ”- Rökt fisk med kall romsås - Cevapcici i grillpannan (tips är att addera 1/2 ms..”

  • Björn Aldenfalk » Vardagsmat :  ”Ser väldigt gott ut! ”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln