Rutiner - Tips för nystart

Nu och några veckor framöver är det nystart för många. Semestern är slut. Jobb och skola startar. Det ska bli ordning med träning, kost och stress. Nya livet startar nuuuuu.

Om det inte ska bli platt fall i mitten av september så är några saker viktiga:
- Rutiner. Håll fast. Bestäm dagar för t ex träning och håll dem.
- Lagom höga mål! Pressa inte dig själv för hårt- sätt mål och delmål.
- Belöna dig själv när du når ett delmål.
- När det går snett - när du hoppar över en träning eller äter något som inte är bra, gå vidare. Tänk ”så här blev det idag” men i morgon är en ny dag när du tar tillbaka kontrollen och följer din plan.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

  • Eva » Frukost ALP way:  ”Oj, det ser mycket ut, orkar du äta upp allt? Hur ser lunch och middag ut? Likna..”

  • Effie » Ny diet ? :  ”Hej! Jag har nästan tagit mig igenom åtta veckor på ALP. Resultat: -4 kg (av ö..”

  • Anna i Skåne » Ny diet ? :  ”Hej Varför fokus på viktnedgång? När jag ser dig på bilder ser jag en vacker kvi..”

  • Eva » Träning dag 10:  ”Uj uj nu ligger jag i lä. Duktigt!!”

  • Eva » Träning dag 5 :  ”Snyggt!”

  • Eva » Träning Dag 3:  ”Ingen parkour för mamman alltså...........”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln