Rutiner - Tips för nystart

Nu och några veckor framöver är det nystart för många. Semestern är slut. Jobb och skola startar. Det ska bli ordning med träning, kost och stress. Nya livet startar nuuuuu.

Om det inte ska bli platt fall i mitten av september så är några saker viktiga:
- Rutiner. Håll fast. Bestäm dagar för t ex träning och håll dem.
- Lagom höga mål! Pressa inte dig själv för hårt- sätt mål och delmål.
- Belöna dig själv när du når ett delmål.
- När det går snett - när du hoppar över en träning eller äter något som inte är bra, gå vidare. Tänk ”så här blev det idag” men i morgon är en ny dag när du tar tillbaka kontrollen och följer din plan.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Hej! Har just börjat med ALP (12-veckors kurs via Facebook) och jag känner redan..”

  • Ida » Ofiltrerad trötthet :  ”❤”

  • Helena » Ofiltrerad trötthet :  ” Gjort något liknande,och en dag,,är känslan inte lika svår! Kram!”

  • Anneli » Ofiltrerad trötthet :  ”Kan tänka mig den tröttheten. Mycket som du har fått bearbeta i tankarna. Och so..”

  • Eva » På plats !:  ”Mysigt det låter!”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln