80/20 !

Idag träffade jag PT på Itrim. Vi gick igenom mål och målbild.
Det blev lite stökigt i deras system när jag förklarade att mina mål med träning (att springa fortare och bli starkare) inte hade något med vikt att göra och att jag inte var intresserad av mätning och vägning på längden och tvären ...
PT-killen var dock jättetrevlig och insisterade inte alls. Och, viktigast av allt, han höll med mig. Om att kosten är 80 procent avgörande för vikten och träningen 20 procent.
Synd att såååå många fortfarande tror att det är tvärtom och alltså tränar ”i onödan” med dåliga resultat för vikten (för män kan det gå lättare men för oss kvinnor är det jättesvårt att träna oss ned i vikt!).
Och viktigast av allt, det du gör måste vara hållbart långsiktigt!

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Ingrid » Mitt viktigaste inlägg någonsin ?:  ”Fint och ömsint skrivet. Livet är ingenting vi kan ta för givet.”

  • Eva » Mini-weekend på Smedens BBQ, Ramnäs:  ”Schenströmska är superfint, varit där på bröllop för några år sedan :). Vi fick ..”

  • Ingrid » En favorit!:  ”Testat, och det är mumsigt gott och lätt att göra. ”

  • kristina » En favorit!:  ”Ska testas, ser väldigt gott ut.”

  • kristina » Gott tillbehör :  ”Det är härligt med lite egenodlat, jag kan rekommendera dej att prova Portlak, e..”

  • Ingrid » Rutiner - Tips för nystart:  ”Empati med oss själv som människor försöker jag leva efter varje dag. Bra att bl..”

  • kristina » Rutiner - Tips för nystart:  ”Jag kan inta annat än att hålla med dig rutiner är jätteviktiga, har faktiskt gå..”

  • Ida » Vitkålsmos...:  ”Kan man använda grekisk yoghurt istället för Philadelphia ost ?”

  • Eva » Varmt, varmt, varmt...:  ”- Rökt fisk med kall romsås - Cevapcici i grillpannan (tips är att addera 1/2 ms..”

  • Björn Aldenfalk » Vardagsmat :  ”Ser väldigt gott ut! ”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln