Dagens mellanmål

Några jordgubbar och ca 1/2 dl vispgrädde. SOMMAR!

Om du är väldigt strikt i din LCHF/viktminskning bör du vara lite försiktig med jordgubbar, det är lätt att få i sig för många- om de är goda (vilket blir en del kolhydrater). 
Men säsongen är ju så kort så jag unnar mig allt jag bara kan... För plötsligt i affären står det ju inte längre "Sverige" på jordgubbsaskarna utan det står "Spanien" igen. Eller "Belgien". Och då vet man att det är ett år till nästa gång...

Etiketter: efterrätt tillbehör

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Anna i Skåne » Sluta träna!:  ”Jag gillar och mår bra av kombon. Träna och äta lågkolhydratkost! När jag tränar..”

  • Eva » Nyårsloppet!:  ”Heja Heja! Gott Nytt År!”

  • Eva » Ny tid nu!:  ”Jag trycker på Gilla-knappen .”

  • Eva » Enkel frukost:  ”Tänk om man hade fått smaskens-tallrik när man var barn istället för rostis med ..”

  • Sonja Andersson » Godaste LCHF-frallorna jag testat!:  ”Kan jag använda något annat än mandelmjöl? Tycker verkligen inte om det.”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln