Klaga!

I veckan var jag och en vän på Orangeriet här i Stockholm.

Orangeriet ligger på Norr Mälarstrand och är ett supermysigt ställe en solig eftermiddag/kväll. Rekommenderas varmt! Men är dyrt...

Vi beställde varsin räksallad. 185 kronor. Om salladen kostar så mycket frågar inte jag om det är handskalade räkor. Jag tar det för givet.
Och in kommer en sallad med räkor som ser ut som de kommer direkt från Ica, ni vet sådan där burk med färdigskalade räkor i konstig lag... (Ingen av mina katter åt dessa trots att räkor var favoritmaten!!!). Inte okej.

Jag kontaktade Orangeriet efteråt och sa att vi var jättemissnöjda och hade högre förväntningar än så!
Fick ett artigt mejl tillbaka och de ska skicka ett presentkort jag kan använda nästa gång. BRA!
Alla restauranger kan ha dåliga dagar och schabbla till det ibland. Det viktiga tycker jag är hur de hanterar gästernas synpunkter och att de framöver löser problemen...

Klagar ni om ni blir missnöjda på restaurangen?

Etiketter: restaurang

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Magdalenas » Bästa ”pastan”:  ”Oh! Risbergs sjögräsnudlar är så himla goda!! Tack för en inspirerande blogg so..”

  • Pia » Kladdkakans dag! :  ”Jättebra recept, men 1 dl sötningsmedel?!!! hur sött smakar det? Jag använder 70..”

  • kristina » Lewis & Snow:  ”Så fina dom är , jag kommer faktiskt ihåg Lewis, kan kanske bli lite röj hos er ..”

  • kristina » Halloumi-fries och bokklubb :  ”Det var länge sedan jag åt Halloumi, låter jättegott att dippa i ost.”

  • kristina » Sökfunktionen fungerar äntligen !:  ”Jag kommer ihåg att jag gjorde dina chicken nuggets, dom ska jag söka efter och ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln