Påsk-tips!

Nu är det snart Påsk och det kan vara en kritisk högtid för alla oss sockerkänsliga, och för dig som kanske precis påbörjat att ändra dina kostvanor/äta LCHF.

 

Här är några konkreta tips:

 

  • Om du bestämmer dig för att inte göra något avsteg, håll dig till det som du bestämt dig för och förklara vänligt men bestämt för släkt och vänner att du inte kommer äta socker/kolhydrater och att det inte är för att förolämpa dem utan för att DU ska må bra!
  • Vill du göra avsteg, bestäm redan nu vad. Är det en eller två av mormors hemmagjorda kakor, är det några bitar godis, eller är det en potatisgratäng? Bestäm dig för vad och hur mycket du ska äta och håll fast vid det!
  • Känn efter hur DU vill ha det med maten och hur DU känner. Vad fungerar i just DITT liv?
  • Planera. Ska du ut och resa dit det "bara finns McDonalds", ta med dig ägg, ostar, nötter, wraps, korv osv på resan.

Om allt går åt skogen trots dina goda intentioner så kliv snabbt tillbaka på banan igen. Fundera på vad som gick snett och varför och försök att inte hamna i samma situation igen nästa gång.
Låt inte de få påskdagarna förvandlas till veckor av dåliga kostvanor - ta tillbaka kontrollen!

 

Lycka till med DIN påskvecka!

Själv tänker jag äta lite potatisgratäng men inte äta en enda godis...

 

Etiketter: diverse kost

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

  • Eva » Frukost ALP way:  ”Oj, det ser mycket ut, orkar du äta upp allt? Hur ser lunch och middag ut? Likna..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln