Intervall-Plankan...

Jag försöker göra övningen "Plankan" varje dag. Bör liksom inte finnas någon ursäkt att "inte hinna" 1-2 minuters träning hemma i vardagsrummet (fast vissa dagar finns det ändå ;)). Det är en superbra övning för att stärka mage och rygg och jag har till och med gjort den nu när jag är sjuk, bara för att det förbättrar min stela rygg.

 

Jag tar alltid tid och brukar köra 1-2 minuter. Men nu har jag, för att piffa till det lite, laddat ner en app som heter Tabata Timer där man jobbar 20 sekunder och vilar 10. Och det känns som bra variation att ta in. Och de två sista gångerna är riktigt jobbiga...

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Staffan » Mer Nitritfritt!:  ”Jag är övertygad om att nitrit är totalt onödigt. Den tillsätts enbart för färge..”

  • Bengt D Nilsson » Mer Nitritfritt!:  ”Jag sökte efter mer information om nitrit och hittade denna sida: http://www.kos..”

  • Eva » Frukost, ”ny” produkt!:  ”Kul! Är den kokbar?”

  • Jenny » Min nya diet...:  ”Har åxå ätit ALP sedan i februari, de första veckorna var väl inte roligast... ..”

  • Birgitta Höglund » Supergod smörsås till fisk!:  ”Åh, det där såg ju fantastiskt gott ut, så roligt att du är tillbaka på LCHF-väg..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln