Intervall-Plankan...

Jag försöker göra övningen "Plankan" varje dag. Bör liksom inte finnas någon ursäkt att "inte hinna" 1-2 minuters träning hemma i vardagsrummet (fast vissa dagar finns det ändå ;)). Det är en superbra övning för att stärka mage och rygg och jag har till och med gjort den nu när jag är sjuk, bara för att det förbättrar min stela rygg.

 

Jag tar alltid tid och brukar köra 1-2 minuter. Men nu har jag, för att piffa till det lite, laddat ner en app som heter Tabata Timer där man jobbar 20 sekunder och vilar 10. Och det känns som bra variation att ta in. Och de två sista gångerna är riktigt jobbiga...

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Sussie Rislund » GRATIS kostrådgivning!:  ”Skulle verkligen behöva lite tips med maten. Äter LCHF men behöver tänka mera ke..”

  • Hunden Rut » Godaste LCHF-frallorna jag testat!:  ”Detta verkar lovande! :) Nyligen börjat min lchf-livstil och trodde jag skulle k..”

  • Terese Hammarqvist » GRATIS kostrådgivning!:  ”Ändra kosten! ”

  • Anna i Skåne » Sluta träna!:  ”Jag gillar och mår bra av kombon. Träna och äta lågkolhydratkost! När jag tränar..”

  • Eva » Nyårsloppet!:  ”Heja Heja! Gott Nytt År!”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln