Intervall-Plankan...

Jag försöker göra övningen "Plankan" varje dag. Bör liksom inte finnas någon ursäkt att "inte hinna" 1-2 minuters träning hemma i vardagsrummet (fast vissa dagar finns det ändå ;)). Det är en superbra övning för att stärka mage och rygg och jag har till och med gjort den nu när jag är sjuk, bara för att det förbättrar min stela rygg.

 

Jag tar alltid tid och brukar köra 1-2 minuter. Men nu har jag, för att piffa till det lite, laddat ner en app som heter Tabata Timer där man jobbar 20 sekunder och vilar 10. Och det känns som bra variation att ta in. Och de två sista gångerna är riktigt jobbiga...

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln