Intervall-Plankan...

Jag försöker göra övningen "Plankan" varje dag. Bör liksom inte finnas någon ursäkt att "inte hinna" 1-2 minuters träning hemma i vardagsrummet (fast vissa dagar finns det ändå ;)). Det är en superbra övning för att stärka mage och rygg och jag har till och med gjort den nu när jag är sjuk, bara för att det förbättrar min stela rygg.

 

Jag tar alltid tid och brukar köra 1-2 minuter. Men nu har jag, för att piffa till det lite, laddat ner en app som heter Tabata Timer där man jobbar 20 sekunder och vilar 10. Och det känns som bra variation att ta in. Och de två sista gångerna är riktigt jobbiga...

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Lena i Umeå » Paus..:  ”Lycka till med pausandet! Såå viktigt att vara snäll mot sig själv. Hoppas det h..”

  • Lena i Umeå » Vaccin och ”vad var det jag sa?”:  ”Håller helt med. Jag tror inte gemene man förstår skillnaden mellan att vaccinet..”

  • Ann-Charlotte » Ha roligt! :  ”Ha roligt låter bra, jag hoppar på. Nyårslöfte brukar jag inte avge, men ha roli..”

  • Anne » Världens godaste fiskgryta!:  ”Gillades tom av tonårssonen - mycket gott betyg!”

  • Joakim Knutsson » LCHF Frukostfrallor:  ”Hej. Vet du var man kan får tag på "mjölmix" (Bakerix)”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln