Intervall-Plankan...

Jag försöker göra övningen "Plankan" varje dag. Bör liksom inte finnas någon ursäkt att "inte hinna" 1-2 minuters träning hemma i vardagsrummet (fast vissa dagar finns det ändå ;)). Det är en superbra övning för att stärka mage och rygg och jag har till och med gjort den nu när jag är sjuk, bara för att det förbättrar min stela rygg.

 

Jag tar alltid tid och brukar köra 1-2 minuter. Men nu har jag, för att piffa till det lite, laddat ner en app som heter Tabata Timer där man jobbar 20 sekunder och vilar 10. Och det känns som bra variation att ta in. Och de två sista gångerna är riktigt jobbiga...

Etiketter: träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Magdalenas » Bästa ”pastan”:  ”Oh! Risbergs sjögräsnudlar är så himla goda!! Tack för en inspirerande blogg so..”

  • Pia » Kladdkakans dag! :  ”Jättebra recept, men 1 dl sötningsmedel?!!! hur sött smakar det? Jag använder 70..”

  • kristina » Lewis & Snow:  ”Så fina dom är , jag kommer faktiskt ihåg Lewis, kan kanske bli lite röj hos er ..”

  • kristina » Halloumi-fries och bokklubb :  ”Det var länge sedan jag åt Halloumi, låter jättegott att dippa i ost.”

  • kristina » Sökfunktionen fungerar äntligen !:  ”Jag kommer ihåg att jag gjorde dina chicken nuggets, dom ska jag söka efter och ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln