Bottenlös paj

Pajer av olika slag är praktiskt och god mat tycker jag. Ett LCHF-pajskal som är gott hittar ni recept på HÄR.

 

Jag tycker dock att det funkar rätt bra att göra paj utan botten också och där spar man ju faktiskt ett moment.

Idag blev det vegetariskt. Inte apråpå dagens "kött-debatt" i olika bloggar och tidningar, där DN ändrade morgonens rubrik "LCHF ger ökad risk för hjärtsjukdomar" till "Mycket kött ökar risken för stroke", utan för att LCHF helt enkelt inte är någon speciell "köttdiet" och jag äter vegetariskt 1-2 dagar i veckan oftast...

Parmesan & Ruccolapaj

Recept 3-4 personer

 

4 ägg

2 dl vipsgrädde

1 dl mjölk

4 dl grovriven parmesanost (eller västerbottenost)

Svartpeppar, ev lite salt
1 1/2 påse ruccolasallad

Lägg salladen i botten på en pajform. Vispa ihop smeten och häll över. Grädda på 175 grader ca 20 minuter, tills pajen fått fin färg.

Etiketter: ägg paj

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

  • Eva » Frukost ALP way:  ”Oj, det ser mycket ut, orkar du äta upp allt? Hur ser lunch och middag ut? Likna..”

  • Effie » Ny diet ? :  ”Hej! Jag har nästan tagit mig igenom åtta veckor på ALP. Resultat: -4 kg (av ö..”

  • Anna i Skåne » Ny diet ? :  ”Hej Varför fokus på viktnedgång? När jag ser dig på bilder ser jag en vacker kvi..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln