LCHF-pasta med svampsås

Pasta är inte bra mat. För någon. Det är snabba kolhydrater med gluten. Påverkar både blodsocker och tarmar negativt.

Många älskar ju pasta. Jag har varit en av dem. Blev förvisso däst, trött och sugen på godis varje gång jag ätit det, men det var ju "normalt"...?

Det som egentligen är intressant med pasta är ju "strukturen". Och såsen.

Så här fixar man god och nyttig pasta med fååååå kolhydrater och inget gluten:

Pasta för 2-3 personer

4 ägg

1/2 paket philadelphiaost

1/2 dl fiberhusk

1 krm salt

 

Vispa äggen lite och häll därefter i ost och husk och salt. Vispa ihop och bred ut på bakplåtspapper på en plåt. Sätt in i ugnen 2 minuter. Ta ut och lägg ett bakplåtspapper ovanpå och kavla ut tunt. In i ugnen igen med pappret på och ugnen på150 grader 10 minuter. Låt svalna och skär upp i smala eller tjockare pasta.

Vispa ihop och bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Tunt, den "reser sig" i ugnen.

Färdiguppskuren pasta

Ät pastan med din favoritsås. Köttfärssås, skinksås, gorgonzolasås, pesto... Finns ju hur mycket som helst! Gör såsen och häll i pastan, värm tillsammans 3-4 minuter och servera.

Servera gärna med färskriven parmesan.

Etiketter: grönsaker pasta

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln