Träningstips för lata...

Ny dag, nya möjligheter!

 

Jag har inte direkt kommit igång helt enligt plan med träningen efter semestern, men jag kommer dit... Har ju ett lopp inplanerat också så det är bara att träna på..

 

Dagen börjar med bild (för Helenes skull ;)) iklädd dyr Desigual-klänning som såklart såldes till 70% på REA. Varför är det alltid så?

Fast viktigt att komma ihåg- Vi lever ju i nuet och man kan inte gå och vänta och hoppas och tro att allt ska hamna på REA:n och därför vänta med och handla... Nej, man ska köpa kläder man blir lycklig av här och nu :)!

Planen idag var att vi var fyra stycken som skulle springa på lunchen. Minus 10 grader hemma hos mig i morse. Vad var det första jag tänkte? "Nej det är för kallt...". En halvtimme senare, en kollegas kommentar på Facebook, "det är jättekallt och går nog inte att springa idag". Sen på kontoret, då hade en annan av kollegorna lite diffust ont i kroppen. En annan skulle på massage, men "nästa vecka"... Vi kollade temperaturen ute på våra I-phones, ojoj, fortfarande -8 grader. Skulle vi verkligen ut just idag? Finns ju andra dagar...

 

Till slut kom vi ut i alla fall. Jag och Louise. I solen. Fantastiskt väder, runt nollan och strålande sol. Även om vi hoppas slippa se isflaken på Strandvägen snart... Om du som vi är lata och bekväma i grunden, här är några tips:

  • Planera alltid för träning minst 3 dagar i veckan. Någon dag kommer antagligen köra ihop sig men då blir det i alla fall 2 gånger. Planerar du för två gånger är risken stor att det bara blir en gång...
  • Om du ska börja springa-börja lugnt. Det ska inte vara så plågsamt och hemskt att du fasar för nästa pass.
  • Spring hela tiden. Börja inte gå och hålla på med diffusa saker som att byta låt... Spring jättesakta om du inte orkar men håll igång.
  • Träna med andra! Dra ihop små löpgrupper eller andra träningsgrupper och peppa varandra. Alltid orkar NÅN!
  • Anmäl dig till ett lopp. Det är en bra motivation att träna.
  • Hitta gärna någon att springa med som är lite, lite snabbare än din vanliga bekväma takt.

Lycka till!

Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva Hazard » Låt det inte hända!:  ”Tyvärr är det redan försent . Vi kommer nu få uppleva ett samhälle i klass med h..”

  • Katerina » Statistik och fakta :  ”Så bra skrivet! Tack! Precis vad jag tycker om läget i landet och i världen - in..”

  • Eva » Statistik och fakta :  ”Jag har hittat din blogg och tycker om att läsa den, den är ett litet ljus i tun..”

  • Nisse Hult » Statistik och fakta :  ”Klockrent igen om den galenskap som pågår i landet ”

  • Catarina » Statistik och fakta :  ”Jag håller med dig helt och hållet. Denna galenskap måste få ett slut!”

  • Nisse Hult » Är du i riskgrupp?:  ”Hej! Klockrent Ordet riskgrupp är så himla felspecat redan från dag 1 men vad ka..”

  • Therese » Är du i riskgrupp?:  ”Klockrent! Så bra sammanfattat, tänk om det nådde ut i media istället för all sk..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln