Min största "synd"...

Har alltid älskat all choklad med mint-smak.

Till den grad att jag till och med "anklagar" Marabous Mintkrokant för att ha sabbat min GI-diet för X antal år sedan...:-)

Jag hade gått ner 7 kg och skulle "unna mig" Marabou Mintkrokant en gång i veckan. Sen blev det så småningom två gånger efter ett tag. Och sen blev det inte bara Marabou mintkrokant utan allt blev lite mer som förut där maten blev som innan, med följden att sockersuget blev som innan... Och vips så var 10 kg tillbaka...

 

Nu kan jag "unna mig" den här mörkare varianten av mintchoklad ibland. Och nej, jag tycker inte det är "för sött", jag tycker det är jättegott! Men det är sällan, och om jag känner att jag äter alldeles för mycket så gör jag låååååååååångt uppehåll till nästa gång och håller mig till 85%-ig choklad som jag vet fungerar bra (fungerar bra=kan ha den i flera veckor, fungerar dåligt-kan ha max 2 dagar...).

 

Hur gör ni? Har ni några favoriter som kanske känns lite tveksamma men som ni ändå inte vill vara utan?

Etiketter: choklad diverse kost

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Ingrid » Rutiner - Tips för nystart:  ”Empati med oss själv som människor försöker jag leva efter varje dag. Bra att bl..”

  • kristina » Rutiner - Tips för nystart:  ”Jag kan inta annat än att hålla med dig rutiner är jätteviktiga, har faktiskt gå..”

  • Ida » Vitkålsmos...:  ”Kan man använda grekisk yoghurt istället för Philadelphia ost ?”

  • Eva » Varmt, varmt, varmt...:  ”- Rökt fisk med kall romsås - Cevapcici i grillpannan (tips är att addera 1/2 ms..”

  • Björn Aldenfalk » Vardagsmat :  ”Ser väldigt gott ut! ”

  • Ingrid » #Metoo, fortsättning följer...:  ”Förövare erkänner inte eftersom de förnekar att de objektifierar andra människor..”

  • Anne » Godaste LCHF-frallorna jag testat!:  ”Jättebra bröd! Jag experimenterade och tog valnötsmjöl, kryddade med Zatar och d..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln