Frukost med nytt tillskott...

Solsken och härlig helgfrukost! Bacon, äggröra med ost i , yoghurt, kaffe...

 

Sedan några veckor tillbaka har jag känt av lite lätta vadkramper på natten. Har tidigare inte haft de problemen (faktiskt hade jag det ibland före jag la om kosten till LCHF men inte efter) men funderar lite på om det kan vara brist på magnesium? Eller bara brist på stretchning (fast jag tycker att jag brukar stretcha, i alla fall lite...) efter löpning eller en kombination?

Någon som är bra på det här? Jag har även för mig att jag läst att D-vitamin "förbrukar" magnesium och att det därför är viktigt med båda...

Viktigt i alla fall att lyssna på kroppen och prova sig fram lite för att just uppnå SIN optimala hälsa.

 

Nu har jag i alla fall köpt ett magnesiumtillskott för att se om det blir bättre i vaderna. Jag vill helst äta en kost så jag inte behöver tillskott men ibland får man testa.

Bra "magnesium-kost" är nötter, frön (pumpakärnor, solroskärnor, linfrö), spenat, avokado. Även i kött och fet fisk finns magnesium.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln