Från 15 sekunder till 2 minuter...

Jag pratar om "Plankan"- träningsövningen för mage och rygg.

 

Första gången jag testade orkade jag 15 sekunder, sen kollaps...

Men jag har fortsatt. Oftast en gång om dagen, ibland "glömmer" jag men jag försöker komma ihåg det varje dag. Och det har gett resultat.

Minskat midjemått och nu kan man med lite vilja identifiera någon/några slags muskler på magen som jag inte visste fanns... Är bra att ha vid löpning också!

Och det bästa?

Jo man har tid!! För oavsett om du blir en stjärna på att göra "Plankan" så har du 3 minuter om dagen! Och om du bara orkar hålla i 30 sekunder-1 minut så har du fått värdefull mag-träning!

 

Kort och effektivt- GILLA!

Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Lisbet Sultan » ALP-diet, hur går det ? :  ”Är intresserad”

  • Runep » Semester i Spanien!:  ”https://www.dn.se/sthlm/smittan-okar-i-stockholm-for-femte-veckan-i-rad/”

  • Catarina Sörensen » Semester i Spanien!:  ”Låter härligt, det är du värd!”

  • Åsa » Kvinna under 70...:  ”mRNA-vaccintekniken bygger på många års forskning när man utvecklat vaccin för b..”

  • andreas » Tid med 4-veckors bebis...:  ”Bra skrivet! Vi känner igen oss så mycket i det du skriver! Känns omöjligt att f..”

  • Åsa » Kvinna under 70...:  ”Coronavaccinet är ingen ny "uppfinning" utan man har forskat på coronavirusvacci..”

  • Åsa » Kvinna under 70...:  ”Jag skulle inte okritiskt svälja något som Anti vaxx-förespråkaren Mercola säger..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln