Från 15 sekunder till 2 minuter...

Jag pratar om "Plankan"- träningsövningen för mage och rygg.

 

Första gången jag testade orkade jag 15 sekunder, sen kollaps...

Men jag har fortsatt. Oftast en gång om dagen, ibland "glömmer" jag men jag försöker komma ihåg det varje dag. Och det har gett resultat.

Minskat midjemått och nu kan man med lite vilja identifiera någon/några slags muskler på magen som jag inte visste fanns... Är bra att ha vid löpning också!

Och det bästa?

Jo man har tid!! För oavsett om du blir en stjärna på att göra "Plankan" så har du 3 minuter om dagen! Och om du bara orkar hålla i 30 sekunder-1 minut så har du fått värdefull mag-träning!

 

Kort och effektivt- GILLA!

Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva » Godaste laxbowlen!:  ”ser mumsigt ut”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Hej! Har just börjat med ALP (12-veckors kurs via Facebook) och jag känner redan..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln