Från 15 sekunder till 2 minuter...

Jag pratar om "Plankan"- träningsövningen för mage och rygg.

 

Första gången jag testade orkade jag 15 sekunder, sen kollaps...

Men jag har fortsatt. Oftast en gång om dagen, ibland "glömmer" jag men jag försöker komma ihåg det varje dag. Och det har gett resultat.

Minskat midjemått och nu kan man med lite vilja identifiera någon/några slags muskler på magen som jag inte visste fanns... Är bra att ha vid löpning också!

Och det bästa?

Jo man har tid!! För oavsett om du blir en stjärna på att göra "Plankan" så har du 3 minuter om dagen! Och om du bara orkar hålla i 30 sekunder-1 minut så har du fått värdefull mag-träning!

 

Kort och effektivt- GILLA!

Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • jerry colin » ALP-diet, hur går det ? :  ”Cureidea keto factor fastest way to get into ketosis supplements for weight l..”

  • Nisse Hult » Stora frukostar !:  ”Och var är fettintaget om jag får fråga?”

  • Effie » ALP-diet, hur går det ? :  ”Jag har kommit till den fasen I ALP som man ska kunna hålla resten av livet. Den..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln