Från 15 sekunder till 2 minuter...

Jag pratar om "Plankan"- träningsövningen för mage och rygg.

 

Första gången jag testade orkade jag 15 sekunder, sen kollaps...

Men jag har fortsatt. Oftast en gång om dagen, ibland "glömmer" jag men jag försöker komma ihåg det varje dag. Och det har gett resultat.

Minskat midjemått och nu kan man med lite vilja identifiera någon/några slags muskler på magen som jag inte visste fanns... Är bra att ha vid löpning också!

Och det bästa?

Jo man har tid!! För oavsett om du blir en stjärna på att göra "Plankan" så har du 3 minuter om dagen! Och om du bara orkar hålla i 30 sekunder-1 minut så har du fått värdefull mag-träning!

 

Kort och effektivt- GILLA!

Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva » Frukost, ”ny” produkt!:  ”Kul! Är den kokbar?”

  • Jenny » Min nya diet...:  ”Har åxå ätit ALP sedan i februari, de första veckorna var väl inte roligast... ..”

  • Birgitta Höglund » Supergod smörsås till fisk!:  ”Åh, det där såg ju fantastiskt gott ut, så roligt att du är tillbaka på LCHF-väg..”

  • Svärmor » 10 år med LCHF !:  ”Du är fantastisk !”

  • Effie » ALP frukost T1:  ”Jag gav upp ALP. Behåller visst tänk (grönsaker, undviker mejerier men inte till..”

  • jerry colin » ALP-diet, hur går det ? :  ”Cureidea keto factor fastest way to get into ketosis supplements for weight l..”

  • Nisse Hult » Stora frukostar !:  ”Och var är fettintaget om jag får fråga?”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln