Lunch/mellanmålstips

Om jag äter en rejäl frukost med äggröra & bacon, yoghurt och bär och kaffe med grädde (japp, jag kan äta allt det här på morgonen, jag är alltid hungrig när jag vaknar!) så blir det rätt enkelt på dagen för då behövs inte så mycket.

 

Eftersom lunch är en trevlig social aktiviet så äter jag mycket mindre frukost när jag ska jobba och luncha, bara för att vara hungrig vid lunchtid. Men är jag ledig och ska fixa saker och "inte har tid" att äta så äter jag så mycket jag orkar för att stå mig länge.

 

Idag blev det en sådan rejäl frukost, och sedan vid 16-tiden blev det en kopp kaffe med gräddmjölk, "lite" brie-ost och några skivor god salami.

Därefter löpning 8 km (på 45 minuter, jag förbättrar mig!!) och sen en middag. Helt lagom för mig en dag och jag är fortfarande faschinerad att jag kan äta så "lite" och att det ändå går bra...

När jag åt pasta, bröd och andra kolhydrater upplevde jag att jag var hungrig JÄMT, oavsett hur mycket jag åt.. Skönt att slippa!

Etiketter: ost snabbt

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln