"Ladda" inför loppet

Hur ladda inför ett lopp när man äter minimalt med kolhydrater?

 

När jag sprang Midnattsloppet för några år sedan (kanske 7-8 år sen...) så pastaladdade vi... Herregud. Pastaladda, för att typ jogga en mil...

När jag förra helgen testade min första mil på många år gjorde jag absolut ingenting annorlunda mot min vanliga kost.

Idag kommer jag se till att dricka lite, lite mer än vanligt, och inte äta min middag för nära inpå loppet.

Min kropp går på fettdrift och det är inga problem som helst att springa en timme då! Om det är problem får jag skylla på bristande träning och dålig kondition...:-)

 

Att motionärer ska vräka i sig kolhydrater är verkligen en bluff som heter duga!

Läs gärna multiidrottaren Jonas Coltings inlägg om Kolhydratbluffen, om du är intresserad av att läsa mer om att få en frisk och hälsosam kropp för idrott!

 

Dagens frukost: Yoghurt med färska bär, äggröra, bacon, lite ost och kaffe...

Vi hörs senare!

 

Etiketter: frukost träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

  • Eva » Frukost ALP way:  ”Oj, det ser mycket ut, orkar du äta upp allt? Hur ser lunch och middag ut? Likna..”

  • Effie » Ny diet ? :  ”Hej! Jag har nästan tagit mig igenom åtta veckor på ALP. Resultat: -4 kg (av ö..”

  • Anna i Skåne » Ny diet ? :  ”Hej Varför fokus på viktnedgång? När jag ser dig på bilder ser jag en vacker kvi..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln