"Ladda" inför loppet

Hur ladda inför ett lopp när man äter minimalt med kolhydrater?

 

När jag sprang Midnattsloppet för några år sedan (kanske 7-8 år sen...) så pastaladdade vi... Herregud. Pastaladda, för att typ jogga en mil...

När jag förra helgen testade min första mil på många år gjorde jag absolut ingenting annorlunda mot min vanliga kost.

Idag kommer jag se till att dricka lite, lite mer än vanligt, och inte äta min middag för nära inpå loppet.

Min kropp går på fettdrift och det är inga problem som helst att springa en timme då! Om det är problem får jag skylla på bristande träning och dålig kondition...:-)

 

Att motionärer ska vräka i sig kolhydrater är verkligen en bluff som heter duga!

Läs gärna multiidrottaren Jonas Coltings inlägg om Kolhydratbluffen, om du är intresserad av att läsa mer om att få en frisk och hälsosam kropp för idrott!

 

Dagens frukost: Yoghurt med färska bär, äggröra, bacon, lite ost och kaffe...

Vi hörs senare!

 

Etiketter: frukost träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Irre » Håll ut för din rätt! :  ”Hej! Du har skrivit jättebra! . Nästa är väl att han ska ha rätt på om ledamöter..”

  • Gunilla » Övertygelse!:  ”Jag som har jobbat på covidavdelning, har inte vaccinerat mej. Tycker att detta..”

  • Lena » Håll ut för din rätt! :  ”Jättebra skrivet, på en alldeles lämplig nivå och med utmärkta argument. Tack fö..”

  • Eva Hazard » Håll ut för din rätt! :  ”Bra! Helt hemskt galet överallt nuförtiden ”

  • Catarina » Håll ut för din rätt! :  ”Så bra skrivet! Håller helt med dig. Detta håller på att gå helt överstyr.”

  • anna-lena valler » Håll ut för din rätt! :  ”Heja dig”

  • Lena » Övertygelse!:  ”Jag har inte vaccinerat mig eftersom jag misstänker att det är stor risk för mig..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln