"Ladda" inför loppet

Hur ladda inför ett lopp när man äter minimalt med kolhydrater?

 

När jag sprang Midnattsloppet för några år sedan (kanske 7-8 år sen...) så pastaladdade vi... Herregud. Pastaladda, för att typ jogga en mil...

När jag förra helgen testade min första mil på många år gjorde jag absolut ingenting annorlunda mot min vanliga kost.

Idag kommer jag se till att dricka lite, lite mer än vanligt, och inte äta min middag för nära inpå loppet.

Min kropp går på fettdrift och det är inga problem som helst att springa en timme då! Om det är problem får jag skylla på bristande träning och dålig kondition...:-)

 

Att motionärer ska vräka i sig kolhydrater är verkligen en bluff som heter duga!

Läs gärna multiidrottaren Jonas Coltings inlägg om Kolhydratbluffen, om du är intresserad av att läsa mer om att få en frisk och hälsosam kropp för idrott!

 

Dagens frukost: Yoghurt med färska bär, äggröra, bacon, lite ost och kaffe...

Vi hörs senare!

 

Etiketter: frukost träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Helena » Trygghet!:  ”Gillar den också, min yngsta är konfirmerad där, Midnattsmässa under påsktid. Ha..”

  • Helena » 6 månader sedan otrohet:  ”Hej Veronica Har följt dig av och till under många år. Tack för all inspiration ..”

  • Johannes » Ett liv i kaos - bakom bilderna:  ”Vilket sjukt sätt.. Har du märkt dessa tendenser tidigare? Det är så otroligt em..”

  • Anonym » Ett liv i kaos - bakom bilderna:  ”Men hjälp! Stackars dig! Denna man är ju empatistörd eller gränsar till psykopat..”

  • Lena » 6 månader sedan otrohet:  ”Jag har inte varit med om något som är i närheten av det du gjort. Men jag tror ..”

  • Kajsa S » 6 månader sedan otrohet:  ”Kram!”

  • Pernilla » 6 månader sedan otrohet:  ”Kära, kära du. Jag sladdade in här lite på det berömda bananskalet Jag kunde in..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln