"Ladda" inför loppet

Hur ladda inför ett lopp när man äter minimalt med kolhydrater?

 

När jag sprang Midnattsloppet för några år sedan (kanske 7-8 år sen...) så pastaladdade vi... Herregud. Pastaladda, för att typ jogga en mil...

När jag förra helgen testade min första mil på många år gjorde jag absolut ingenting annorlunda mot min vanliga kost.

Idag kommer jag se till att dricka lite, lite mer än vanligt, och inte äta min middag för nära inpå loppet.

Min kropp går på fettdrift och det är inga problem som helst att springa en timme då! Om det är problem får jag skylla på bristande träning och dålig kondition...:-)

 

Att motionärer ska vräka i sig kolhydrater är verkligen en bluff som heter duga!

Läs gärna multiidrottaren Jonas Coltings inlägg om Kolhydratbluffen, om du är intresserad av att läsa mer om att få en frisk och hälsosam kropp för idrott!

 

Dagens frukost: Yoghurt med färska bär, äggröra, bacon, lite ost och kaffe...

Vi hörs senare!

 

Etiketter: frukost träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Hej! Har just börjat med ALP (12-veckors kurs via Facebook) och jag känner redan..”

  • Ida » Ofiltrerad trötthet :  ”❤”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln