"Ladda" inför loppet

Hur ladda inför ett lopp när man äter minimalt med kolhydrater?

 

När jag sprang Midnattsloppet för några år sedan (kanske 7-8 år sen...) så pastaladdade vi... Herregud. Pastaladda, för att typ jogga en mil...

När jag förra helgen testade min första mil på många år gjorde jag absolut ingenting annorlunda mot min vanliga kost.

Idag kommer jag se till att dricka lite, lite mer än vanligt, och inte äta min middag för nära inpå loppet.

Min kropp går på fettdrift och det är inga problem som helst att springa en timme då! Om det är problem får jag skylla på bristande träning och dålig kondition...:-)

 

Att motionärer ska vräka i sig kolhydrater är verkligen en bluff som heter duga!

Läs gärna multiidrottaren Jonas Coltings inlägg om Kolhydratbluffen, om du är intresserad av att läsa mer om att få en frisk och hälsosam kropp för idrott!

 

Dagens frukost: Yoghurt med färska bär, äggröra, bacon, lite ost och kaffe...

Vi hörs senare!

 

Etiketter: frukost träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Ingrid » Rutiner - Tips för nystart:  ”Empati med oss själv som människor försöker jag leva efter varje dag. Bra att bl..”

  • kristina » Rutiner - Tips för nystart:  ”Jag kan inta annat än att hålla med dig rutiner är jätteviktiga, har faktiskt gå..”

  • Ida » Vitkålsmos...:  ”Kan man använda grekisk yoghurt istället för Philadelphia ost ?”

  • Eva » Varmt, varmt, varmt...:  ”- Rökt fisk med kall romsås - Cevapcici i grillpannan (tips är att addera 1/2 ms..”

  • Björn Aldenfalk » Vardagsmat :  ”Ser väldigt gott ut! ”

  • Ingrid » #Metoo, fortsättning följer...:  ”Förövare erkänner inte eftersom de förnekar att de objektifierar andra människor..”

  • Anne » Godaste LCHF-frallorna jag testat!:  ”Jättebra bröd! Jag experimenterade och tog valnötsmjöl, kryddade med Zatar och d..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln