Fett & frukost

Frukost är det ständiga dilemmat för många kvinnor som vill äta LCHF-kost. Många är vana vid light, light och lite. För vid frukosten har man "börjat om" så oftantligt många gånger. Med en grapefrukt och en kopp te. Lite lättyoghurt och en tomat. Kaffe och en risifrutti.

Att gå från det till äggröra kan kännas giganstiskt och omöjligt. Och ändå är det ju så viktigt med en mättande, bra frukost.

Då tycker jag att man ska försöka äta "fett lätt". Dvs göra frukosten så lik sin gamla man är van vid fast LCHF-anpassa.

Byta lätta yoghurten mot fet yoghurt. Byta frukt/bröd mot ägg. Tillsätta lite bär och nötter/pumpakärnor i yoghurten (mer nyttigt fett och andra mineraler och bra vitaminer). Ha kokosfett i teet.

 

Jag tror inte på något sätt att vi kvinnor är "mindre anpassade" till fett, men däremot upplever jag att den mentala resan ofta kan vara längre än för männen, och då får man ta hänsyn till det i sin egen kosthållning...

 

Vad säjer ni? Är det "enkelt" att få i sig fett till frukost?

Yoghurt med björnbär, pumpakärnor, valnötter. Te med kokosfett. Ett kokt ägg.
Etiketter: frukost fett

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln