Ät tillräckligt men inte för mycket...

Det där kan man få brottas med ett tag... Vad ÄR tillräckligt men inte FÖR mycket?

  • Tillräckligt innebär att du är nöjd (inte proppmätt) ca 4-5 timmar efter ett mål.
  • Tillräckligt innebär att man inte får sug på något efter 1-2 timmar.
  • Tillräckligt beräknas utifrån det antal mål man tänkt äta denna dag.

Man får pröva sig fram och mitt generella tips är att hellre äta "för lite" än "för mycket" när man prövar...

Om man märker att "nej, nu blev det för lite mat", så tar man ett ägg, en ostbit, och sen kommer man ihåg det till nästa gång mn äter och lägger då till lite mer fett och ser vilken skillnad det gör.

Fettet ska ge den främsta mättnaden och ger den bästa långsiktiga mättnaden.

 

Det krävs lite testande och experimenterande ibland. Men det viktiga är att ge varje "test" lite tid, annars vet du ju faktiskt inte vad det var som fungerade och gjorde skillnad på våg/mått/mättnad.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • åse » LCHF-frallor:  ”Omnomnom! Kram på dig! ”

  • Eva » På paradisön! Bilder:  ”Minns när jag var på 3 dygns dyktur till Similan islands. All mat lagades ombord..”

  • ingrid » I Malaysia !:  ”Fina bilder på vacker natur kombinerat med lite reseanteckningar från Er resa lå..”

  • Eva » I Malaysia !:  ”Grattis till uppgraderingen! Tror det har hänt mig en gång och vi förstod rätt s..”

  • Eva » Packar, äter och fixar:  ”Ha det underbart!”

  • Inger » Snaaaart semester! :  ”Önskar er en härlig semester ! Älskar er ❤️❤️❤️”

  • Matilda » JAG FLYTTAR TILLBAKA!:  ”Kul att du är tillbaka! :-) Befinner mig själv i Asien sen två veckor tillbaka, ..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln