Ät tillräckligt men inte för mycket...

Det där kan man få brottas med ett tag... Vad ÄR tillräckligt men inte FÖR mycket?

  • Tillräckligt innebär att du är nöjd (inte proppmätt) ca 4-5 timmar efter ett mål.
  • Tillräckligt innebär att man inte får sug på något efter 1-2 timmar.
  • Tillräckligt beräknas utifrån det antal mål man tänkt äta denna dag.

Man får pröva sig fram och mitt generella tips är att hellre äta "för lite" än "för mycket" när man prövar...

Om man märker att "nej, nu blev det för lite mat", så tar man ett ägg, en ostbit, och sen kommer man ihåg det till nästa gång mn äter och lägger då till lite mer fett och ser vilken skillnad det gör.

Fettet ska ge den främsta mättnaden och ger den bästa långsiktiga mättnaden.

 

Det krävs lite testande och experimenterande ibland. Men det viktiga är att ge varje "test" lite tid, annars vet du ju faktiskt inte vad det var som fungerade och gjorde skillnad på våg/mått/mättnad.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva » Statistik och fakta :  ”Jag har hittat din blogg och tycker om att läsa den, den är ett litet ljus i tun..”

  • Nisse Hult » Statistik och fakta :  ”Klockrent igen om den galenskap som pågår i landet ”

  • Catarina » Statistik och fakta :  ”Jag håller med dig helt och hållet. Denna galenskap måste få ett slut!”

  • Nisse Hult » Är du i riskgrupp?:  ”Hej! Klockrent Ordet riskgrupp är så himla felspecat redan från dag 1 men vad ka..”

  • Therese » Är du i riskgrupp?:  ”Klockrent! Så bra sammanfattat, tänk om det nådde ut i media istället för all sk..”

  • Katarina » Påsk -2021 Covid 19:  ”Ja, visst är det konstigt! Alla risker verkar vara ok utom risken att bli smitta..”

  • Eva » Påsk -2021 Covid 19:  ”Som vanligt väldigt bra skrivet! Glad påsk! Eva”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln