Fredagsmys- SÅKLART!

Fredagsmys utan socker och snabba kolhydrater fungerar bra det också när man väl vant sig. Eller fungerar bättre ska jag ju såklart säja eftersom man kan hålla vikten, blodsockret, sötsuget, humöret och magen i bra schack så länge man väljer rätt fredagsmys.
 
Om man viktminskar får man vara lite försiktig med fredagsmyset, det är trots allt något som ligger utöver den vanliga maten vi äter och allt sånt kan bromsa viktminskning eller åtminstone dra ner på takten av viktminskningen.
Och fredagsmyset kan inte heller vara även lördagsmys, måndagsmys, onsdgsmys osv... 
 
Här är några tips:

  • Valnötter, jordnötter, macadamianötter
  • Oliver. Finns jättegoda parmesanfyllda oliver i delikatessdisken t ex...
  • Ostchips (gärna Parmesanost om man gillar det). Lägg små högar av riven ost på bakplåtspapper och ha i ugnen ca 5 minuter på 225 grader
  • Mörk choklad. Minst 70% kakao och du ska inte vilja ha mer än 3 bitar...
  • Smör & kanelstekta äpplen med vispgrädde
  • Hallon/Blåbär med vispad grädde smaksatt med lite vanilj
  • Chips av ugnstorkad parmaskinka
  • Rostade mandlar (smaksatta med havssalt, chili eller annan favoritkrydda)

Har ni andra bra fredags-mys-tips?

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln