Den viktiga träningen...

är vardagsmotionen!

 

Att inte vara stillasittande hela dagarna och sen åka med något färdmedel till och från jobbet.

Finns många vardagsmotionstips, det viktigaste är at förändra vanor:

 

  • Kan du gå/cykla till jobbet?  Om du "förlorar" lite tid på det vinner du ofta den tiden i mer energi under dagen.
  • Kliv av bussen X antal stationer tidigare varje dag oavsett väder (det finns paraply och regnkläder...)
  • Gå ut 15 minuter på lunchen och gå en rask promenad
  • Träna hemma med pilatesboll eller någon träningsDVD. Bestäm fasta dagar och håll fast vid planen!
  • Försök få med dig någon så ni är två eller fler som kan peppa varandra när man vill hitta på ursäkter att slippa....
Idag var det cykelpremiär för mig till jobbet! Lite slabbigt, mycket grusigt och lite isfläckar kvar men ändå... VÅÅÅÅÅR!!!
Jag & min Skeppshult
Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Katarina » Övertygelse!:  ”Du har 100% rätt. Vi behöver rakryggade människor nu. Tack!”

  • anna-lena » Övertygelse!:  ”Tack, så skönt att läsa, ibland svajar min övertygelse när man läser och ser nyh..”

  • En läsare » Övertygelse!:  ”Tack, tack, tack för att du sätter ord på mina tankar. Det här har jag funderat ..”

  • Ann-Charlotte » Glutenfri äppelpaj utan vitt socker :  ”Svenska äpplen, testa med skal.”

  • Lisbet Sultan » ALP-diet, hur går det ? :  ”Är intresserad”

  • Runep » Semester i Spanien!:  ”https://www.dn.se/sthlm/smittan-okar-i-stockholm-for-femte-veckan-i-rad/”

  • Catarina Sörensen » Semester i Spanien!:  ”Låter härligt, det är du värd!”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln