Den viktiga träningen...

är vardagsmotionen!

 

Att inte vara stillasittande hela dagarna och sen åka med något färdmedel till och från jobbet.

Finns många vardagsmotionstips, det viktigaste är at förändra vanor:

 

  • Kan du gå/cykla till jobbet?  Om du "förlorar" lite tid på det vinner du ofta den tiden i mer energi under dagen.
  • Kliv av bussen X antal stationer tidigare varje dag oavsett väder (det finns paraply och regnkläder...)
  • Gå ut 15 minuter på lunchen och gå en rask promenad
  • Träna hemma med pilatesboll eller någon träningsDVD. Bestäm fasta dagar och håll fast vid planen!
  • Försök få med dig någon så ni är två eller fler som kan peppa varandra när man vill hitta på ursäkter att slippa....
Idag var det cykelpremiär för mig till jobbet! Lite slabbigt, mycket grusigt och lite isfläckar kvar men ändå... VÅÅÅÅÅR!!!
Jag & min Skeppshult
Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva » Frukost, ”ny” produkt!:  ”Kul! Är den kokbar?”

  • Jenny » Min nya diet...:  ”Har åxå ätit ALP sedan i februari, de första veckorna var väl inte roligast... ..”

  • Birgitta Höglund » Supergod smörsås till fisk!:  ”Åh, det där såg ju fantastiskt gott ut, så roligt att du är tillbaka på LCHF-väg..”

  • Svärmor » 10 år med LCHF !:  ”Du är fantastisk !”

  • Effie » ALP frukost T1:  ”Jag gav upp ALP. Behåller visst tänk (grönsaker, undviker mejerier men inte till..”

  • jerry colin » ALP-diet, hur går det ? :  ”Cureidea keto factor fastest way to get into ketosis supplements for weight l..”

  • Nisse Hult » Stora frukostar !:  ”Och var är fettintaget om jag får fråga?”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln