Den viktiga träningen...

är vardagsmotionen!

 

Att inte vara stillasittande hela dagarna och sen åka med något färdmedel till och från jobbet.

Finns många vardagsmotionstips, det viktigaste är at förändra vanor:

 

  • Kan du gå/cykla till jobbet?  Om du "förlorar" lite tid på det vinner du ofta den tiden i mer energi under dagen.
  • Kliv av bussen X antal stationer tidigare varje dag oavsett väder (det finns paraply och regnkläder...)
  • Gå ut 15 minuter på lunchen och gå en rask promenad
  • Träna hemma med pilatesboll eller någon träningsDVD. Bestäm fasta dagar och håll fast vid planen!
  • Försök få med dig någon så ni är två eller fler som kan peppa varandra när man vill hitta på ursäkter att slippa....
Idag var det cykelpremiär för mig till jobbet! Lite slabbigt, mycket grusigt och lite isfläckar kvar men ändå... VÅÅÅÅÅR!!!
Jag & min Skeppshult
Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Hej! Har just börjat med ALP (12-veckors kurs via Facebook) och jag känner redan..”

  • Ida » Ofiltrerad trötthet :  ”❤”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln