Den viktiga träningen...

är vardagsmotionen!

 

Att inte vara stillasittande hela dagarna och sen åka med något färdmedel till och från jobbet.

Finns många vardagsmotionstips, det viktigaste är at förändra vanor:

 

  • Kan du gå/cykla till jobbet?  Om du "förlorar" lite tid på det vinner du ofta den tiden i mer energi under dagen.
  • Kliv av bussen X antal stationer tidigare varje dag oavsett väder (det finns paraply och regnkläder...)
  • Gå ut 15 minuter på lunchen och gå en rask promenad
  • Träna hemma med pilatesboll eller någon träningsDVD. Bestäm fasta dagar och håll fast vid planen!
  • Försök få med dig någon så ni är två eller fler som kan peppa varandra när man vill hitta på ursäkter att slippa....
Idag var det cykelpremiär för mig till jobbet! Lite slabbigt, mycket grusigt och lite isfläckar kvar men ändå... VÅÅÅÅÅR!!!
Jag & min Skeppshult
Etiketter: träning

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Ingrid » Rutiner - Tips för nystart:  ”Empati med oss själv som människor försöker jag leva efter varje dag. Bra att bl..”

  • kristina » Rutiner - Tips för nystart:  ”Jag kan inta annat än att hålla med dig rutiner är jätteviktiga, har faktiskt gå..”

  • Ida » Vitkålsmos...:  ”Kan man använda grekisk yoghurt istället för Philadelphia ost ?”

  • Eva » Varmt, varmt, varmt...:  ”- Rökt fisk med kall romsås - Cevapcici i grillpannan (tips är att addera 1/2 ms..”

  • Björn Aldenfalk » Vardagsmat :  ”Ser väldigt gott ut! ”

  • Ingrid » #Metoo, fortsättning följer...:  ”Förövare erkänner inte eftersom de förnekar att de objektifierar andra människor..”

  • Anne » Godaste LCHF-frallorna jag testat!:  ”Jättebra bröd! Jag experimenterade och tog valnötsmjöl, kryddade med Zatar och d..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln