Härlig vitkål

Vitkål är perfekt mat!

God, nyttig, lätt att variera och BILLIG!

 

Om man äter en kall vitkålssallad får man i sig mycket C-vitamin. Om man gräddstuvar vitkålen (väldigt mumsigt!) förstörs tyvärr mer av det känsliga C-vitaminet.

 

Här är lite bra saker med vitkål:

 

Folacin behöver vi bl a för att nya röda blodkroppar ska kunna bildas.
C-vitamin - 100 gram vitkål ger oss halva dags-
behovet av C-vitamin.
Kalium kan bl a bidra till att sänka för högt blod-
tryck.

 

Här serveras vitkålen som Coleslaw tillsammans med Oliv & Fetaostfyllda färsbiffar

Etiketter: grönsaker köttfärs

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Eva » Spring, spring... :  ”Gilla på den!!”

  • ingrid » Nu är jag väldigt arg...:  ”Skuld och skam hindrar alltför många att våga träda fram när de utsätts för grov..”

  • Jenny » Dessa jävla kanelbullar!:  ”Så bra skrivet!!! Jag brukar köra med den jämförelsen om alkoholen... när någon ..”

  • åse » LCHF-frallor:  ”Omnomnom! Kram på dig! ”

  • Eva » På paradisön! Bilder:  ”Minns när jag var på 3 dygns dyktur till Similan islands. All mat lagades ombord..”

  • ingrid » I Malaysia !:  ”Fina bilder på vacker natur kombinerat med lite reseanteckningar från Er resa lå..”

  • Eva » I Malaysia !:  ”Grattis till uppgraderingen! Tror det har hänt mig en gång och vi förstod rätt s..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln