Härlig vitkål

Vitkål är perfekt mat!

God, nyttig, lätt att variera och BILLIG!

 

Om man äter en kall vitkålssallad får man i sig mycket C-vitamin. Om man gräddstuvar vitkålen (väldigt mumsigt!) förstörs tyvärr mer av det känsliga C-vitaminet.

 

Här är lite bra saker med vitkål:

 

Folacin behöver vi bl a för att nya röda blodkroppar ska kunna bildas.
C-vitamin - 100 gram vitkål ger oss halva dags-
behovet av C-vitamin.
Kalium kan bl a bidra till att sänka för högt blod-
tryck.

 

Här serveras vitkålen som Coleslaw tillsammans med Oliv & Fetaostfyllda färsbiffar

Etiketter: grönsaker köttfärs

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Glömde skriva att jag har ulcerös colit och har värden nu som en frisk samt ploc..”

  • kristina erkers » Ge inte upp!:  ”Du har så rätt , det är så lätt att bli lite för mycket fokuserad på vikten. Tac..”

  • Cavewoman » Middag :  ”Ja nu ser jag att proteinet saknas, spännande håll oss gärna uppdaterade om de..”

  • Cavewoman » Middag :  ”ALP ser precis ut som Paleo, eller vad är det för skillnad? Åt Paleo ett tag, fö..”

  • Eva » Frukost ALP way:  ”Oj, det ser mycket ut, orkar du äta upp allt? Hur ser lunch och middag ut? Likna..”

  • Effie » Ny diet ? :  ”Hej! Jag har nästan tagit mig igenom åtta veckor på ALP. Resultat: -4 kg (av ö..”

  • Anna i Skåne » Ny diet ? :  ”Hej Varför fokus på viktnedgång? När jag ser dig på bilder ser jag en vacker kvi..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln