Nyttig musli

Basen (50%) i denna musli är hela linfrön och Psylliumfrön. Sedan tillsätter jag lite hackade valnötter, solroskärnor och pumpakärnor.
Lite sånt här på morgonen ger en fantastisk start på dagen i yoghurten och innehåller mycket nyttigt.
T ex kostfiber, Omega 3, protein, E-vitamin, B-vitamin, magnesium, järn, zink, antioxidanter.
Bra för hjärtat, magen, huden, håret, naglar, musklerna, immunförsvaret, ämnesomsättningen...
Massor av nyttiga och mättande fetter och väldigt gott tycker jag också att det är!

Etiketter: frukost

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annika » Min nya diet...:  ”Tack för svar! Körde LCHF i 6 månader och gick bara ner 4 kilo (för några år sed..”

  • Helena » Deppigt!:  ”Alltså,en del karlar..de kan man leva utan! Vilket du också kommer göra,väldigt ..”

  • Anita B » Corona, bunkring och egoism:  ”Jag bunkrar ingenting. Tvärtom har jag under en tid ätit upp från frysen som sna..”

  • Gunilla » Corona, bunkring och egoism:  ”Vi har fått avboka en resa till Cran Canaria pga akut sjukdom. Nu känns det änd..”

  • Kajsa » Grön smoothie:  ”Googla på Food pharmacy och kebnekaisesmoothie. Den brukar vi göra. Har även haf..”

  • Annika » Min nya diet...:  ”Hej! Har just börjat med ALP (12-veckors kurs via Facebook) och jag känner redan..”

  • Ida » Ofiltrerad trötthet :  ”❤”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln