Nyttig musli

Basen (50%) i denna musli är hela linfrön och Psylliumfrön. Sedan tillsätter jag lite hackade valnötter, solroskärnor och pumpakärnor.
Lite sånt här på morgonen ger en fantastisk start på dagen i yoghurten och innehåller mycket nyttigt.
T ex kostfiber, Omega 3, protein, E-vitamin, B-vitamin, magnesium, järn, zink, antioxidanter.
Bra för hjärtat, magen, huden, håret, naglar, musklerna, immunförsvaret, ämnesomsättningen...
Massor av nyttiga och mättande fetter och väldigt gott tycker jag också att det är!

Etiketter: frukost

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • ingrid » Nu är jag väldigt arg...:  ”Skuld och skam hindrar alltför många att våga träda fram när de utsätts för grov..”

  • Jenny » Dessa jävla kanelbullar!:  ”Så bra skrivet!!! Jag brukar köra med den jämförelsen om alkoholen... när någon ..”

  • åse » LCHF-frallor:  ”Omnomnom! Kram på dig! ”

  • Eva » På paradisön! Bilder:  ”Minns när jag var på 3 dygns dyktur till Similan islands. All mat lagades ombord..”

  • ingrid » I Malaysia !:  ”Fina bilder på vacker natur kombinerat med lite reseanteckningar från Er resa lå..”

  • Eva » I Malaysia !:  ”Grattis till uppgraderingen! Tror det har hänt mig en gång och vi förstod rätt s..”

  • Eva » Packar, äter och fixar:  ”Ha det underbart!”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln