Nyttig musli

Basen (50%) i denna musli är hela linfrön och Psylliumfrön. Sedan tillsätter jag lite hackade valnötter, solroskärnor och pumpakärnor.
Lite sånt här på morgonen ger en fantastisk start på dagen i yoghurten och innehåller mycket nyttigt.
T ex kostfiber, Omega 3, protein, E-vitamin, B-vitamin, magnesium, järn, zink, antioxidanter.
Bra för hjärtat, magen, huden, håret, naglar, musklerna, immunförsvaret, ämnesomsättningen...
Massor av nyttiga och mättande fetter och väldigt gott tycker jag också att det är!

Etiketter: frukost

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Staffan » Mer Nitritfritt!:  ”Jag är övertygad om att nitrit är totalt onödigt. Den tillsätts enbart för färge..”

  • Bengt D Nilsson » Mer Nitritfritt!:  ”Jag sökte efter mer information om nitrit och hittade denna sida: http://www.kos..”

  • Eva » Frukost, ”ny” produkt!:  ”Kul! Är den kokbar?”

  • Jenny » Min nya diet...:  ”Har åxå ätit ALP sedan i februari, de första veckorna var väl inte roligast... ..”

  • Birgitta Höglund » Supergod smörsås till fisk!:  ”Åh, det där såg ju fantastiskt gott ut, så roligt att du är tillbaka på LCHF-väg..”

  • Svärmor » 10 år med LCHF !:  ”Du är fantastisk !”

  • Effie » ALP frukost T1:  ”Jag gav upp ALP. Behåller visst tänk (grönsaker, undviker mejerier men inte till..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln